Årsmöte 2013

19 MAR 2013 08:44
Drygt 40 medlemmar mötte upp i klubblokalen vid Vadsbo Idrottshistoriska
Sällskaps årsmöte. Radioprofilen Pernilla Wadebäck var gästföreläsare,
hon gav oss en intressant inblick i sitt arbete på Radio Skaraborg.
Det har varit ett positivt år för sällskapet med mycket aktiviteter. Vi
har anordnat resor till Skövde med handboll, fotboll i Åtvidaberg och
ishockey i Karlstad.
Våra ”Öppna Hus-kvällar har varit välbesökta, föreläsare har varit bl.a. ”gamle” storspelaren i Degerfors och Elfsborg, Lasse Heineman och Degerfors IF:s nuvarande tränare Patrik Werner.

Vi har också arrangerat allsångskvällar på Hotell Norrqvarn i Lyrestad, vilka varit mycket välbesökta. Vi har inlett ett samarbete med Kristinehamns Idrottshistoriska Sällskap. Vi har även i år gett ut en almanacka med lagbilder på föreningar från Vadsbo. Under Törebodafestivalen ansvarade sällskapet för städningen av festivalområdet.

Medlemsutvecklingen är glädjande, vi är i dagsläget nästan 230 medlemmar.

Valen: Ordförande, Bo Zackrisson, sekreterare Per-Göran Persson, kassör Börje Carlsson. Övriga ledamöter: Håkan Claesson, Örjan Johansson, Eiler Jansson och Stig Brånfeldt. Adjungerad ledamot: Christer Carnegren, Tibro. Hedersledamot: Sven Hjort. Styrelsesuppleanter: Olle Malmborg, Björn Jansson och Evert Karlsson. Revisorer: Lennart Eriksson och Sven-Erik Karlsson. Revisorsuppleant: Håkan Ahlgren. Valberedning: Sten-Åke Collberg och Kjell Karlsson.

På bilden från vänster: Sällskapets ordförande Bo Zackrisson, Pernilla Wadebäck och mötesordföranden Lars-Åke Bergman.

Tidigare  WI-tidningar